تنها مصلای نقده بدون سقف ودیوار وستون!!

سرنوشت چند هزار متر زمین مصلی اعظم  نقده که در بهترین نقطه شهر  واقع شده  در هاله ای از ابهام است وآخرین عملیات عمرانی آن مربوط به قطع تیرآهنهای برافراشته آن و اهدای انها به حوزه علمیه این شهر با اختیار امام جمعه این شهر میباشد معلوم نیست که ایت تیر اهنها با چه مجوزی از دست مردم خارج شده وبه حوزه اختصاص داده شده هیچ مسئولی اعم از امام جمعه وشهردار و... تا کنون سخنی از آغاز به ساخت و جمع آوری کمک از مردم ومسئولین برای ساخت مصلی صحبت نکرده وگویا اصلا چنین بحثی مطرح نیست نیاز مبرم مردم این شهر به مصلی برای اقامه نماز جمعه که اکنون در مسجدی دور از مرکز شهر اقامه میشود در گفتگو با آنها مشهود است

مسئولین امر باید پاسخگوی کم کاری نسبت به این قضیه باشند.

آقای امام جمعه هنوز مسجد را نساخته اید!!!

عملکرد ضعیف امام جمعه شهرستان نقده باعث اعتراض گسترده قشر مذهبی این شهر واز دست رفتن قطبیت این منسب در نقده گردیده این مساله به حدی است که تعداد نمازگزاران این شهر در مسجد صاحب الزمان به شدت کاهش یافته ودر عوض چندین نماز جماعت پر رونق در مساجد دیگر شهر وباجمعیتی بیش از مسجد صاحب الزمان شکل گرفته است  نمازهای جماعت این امام جمعه در چند صف وبا حضور طیفی خاص برگزار میشود. ضعف امام جمعه در مسائل اجرائی به حدی است که  با گذشت چندین سال ازبنای مسجد صاحب الزمان نقده این مسجد هنوز تکمیل نشده ومحراب و شبستان ورودی مسجد وقسمی از گلدسته ها هنوز نیمه تمام هستند

منتظر گزارشات بعدی از ضعف مدیریت دینی شهر باشید!

ادامه نوشته

چرا 18 تیر 16 آذر نشد

چرا 18 تیر، 16 آذر نشد؟ البته شاید در نگاه نخست،چنین پرسشی درست نباشد. چرا که سال 32 به هیچ وجه قابل مقایسه با سال 78 نیست. ولی چندان پرسش بیراهی هم نیست. 16 آذر انفجار عقده های ناشی از سقوط دولت ملی دکتر مصدق و آغاز عصر جدیدی از استبداد و استعمار بود. سکوت سنگینی که پس از کودتای 28 امرداد 32 بر فضای جامعه حکمفرما شده بود، در 16 آذر شکست و به بهانه از سرگیری روابط ایران و انگلیس و سفر معاون وقت رییس جمهور آمریکا، دانشجویان را به تلافی آن سکوت سنگین وادار کرد. 16 آذر یک قیام کاملاً اصیل و خودجوش بود که مقدس ترین هدف ها را پیگیری می کرد و هیچ منفعت حزبی و شخصی نداشت. تنها و تنها در پی استیفای حقوق ملت بود و بس. سرکوب آن نیز هدفمند و آگاهانه نبود. ولی 18 تیر به انگیزه دفاع از روزنامه سلام شکل گرفت، در راستای اهداف و منافع یک جناح خاص بود، سرکوب آن نیز منافع یک جناح دیگر را تأمین می کرد و دامنه آن به شهر کشیده شده و از کنترل دانشجویان خارج شد. همه اینها دست به دست هم داد و 18 تیر را ناکام گذاشت. قهرمانانش نیز از استحکام فکری و شخصیتی کافی بهره مند نبودند. ولی قهرمانان 16 آذر با وجود گرایش های غیر مذهبی شان در اوج ثبات بودند، هم ثبات فکری و هم ثبات شخصیتی. باید امروز بیاندیشیم که آیا روزنامه سلام و شخص مدیر مسؤولش، خاتمی و برخی دولتمردانش و مجموعه اصلاح طلبان ارزش آن را داشتند که حیثیت و پتانسیل جنبش دانشجویی و خون جوانان فعال آن را هزینه کنیم؟ به راستی چرا شخص خاتمی جرأت نداشت که به میان دانشجویان آسیب دیده برود و از گسترش خونریزی ها جلوگیری کند؟ ... .

روزنامه صبح امروز متعلق به سعید حجاریان

 

ادامه نوشته

بهائيها یاورصهیونیستها (23)

بهائيان از ابتداي پيدايش اين فرقه در «عكا»، واقع در فلسطين اشغالي كنوني، متحد صهيونيست ها در برخورد با عرب هاي بومي و مسلمان بودند. آنان همواره بر اساس يك سلسله منافع مشترك در كنار يكديگر قرار مي گرفتند و در جهت مقابله با اسلام گام برمي داشتند.
نكته قابل توجه آنكه بررسي ها نشان مي دهد يهوديان نقش بسزايي در پيدايش، گسترش و رشد فرقه بابيه و بهائيه داشته اند. به گواهي اسناد تاريخي 5 سال پيش از آغاز دعوت علي محمد باب و درست اندكي پس از استقرار كمپاني ساسون در بوشهر وبمبئي، يهوديان مشهد بدون هيچ فشاري به طور دسته جمعي مسلمان شدند ... .
ادامه نوشته